poniedziałek, 19 sierpnia 2013

CO TY PLECIESZ ?? - CO POPADNIE!!. 50 pomysłów na prostą plecioną biżuterię DIY.




Makrama- to sztuka wiązania sznurków, bez użycia igieł, drutów lub szydełka.
Stosując ją można wyplatać wiele rzeczy poczynając od kwietników, poprzez naszyjniki, makaty ścienne, kończąc na torebkach i plecakach.
 Ja skupiłam się dzisiaj na biżuterii,którą można stworzyć tą techniką, używając różnorodnych nici i sznurków.
Pamiętam jak dziś, jak nocami wiązałam supełki robiąc bransoletki przyjaźni:)
Patrząc na dzisiejsza modę można dostrzec wiele modeli bizuterii inspirowanych makramą: bransoletek, naszyjników,pasków i opasek.

Mnie osobiście bardzo się to podoba,chętnie zrobię sobie kilka bransoletek,zwłaszcza tych łączonych ze złotymi łańcuchami :0

Zebrałam tego trochę i pomyślałam ,że się z Wami podzielę moimi skarbami:)

Zapleciony naszyjnik, ten podoba mi się najbardziej ;)


Na początek proste podstawowe wzory zaplatania.



makrama/ macrame

makrama/ macrame

makrama/ macrame

makrama/ macrame

makrama/ macrame

Proste prawda ??Dalej jest coraz ciekawiej :)


Jak zrobić wiązaną bransoletkę.

Jak zrobić makramowy wisiorek.

Makrama wzory wiązań.

Jak zrobić bransoletkę ze starych słuchawek, makrama.

Wzór wiązania bransoletki.

Jak zapleść bransoletkę , makrama.

Bransoletka przyjaźni, makrama.

makrama

wzory wiązania bransoletek, makrama

Jak zapleść pasek, makrama.

Bransoletka zapleciona przy użyciu techniki KUMIHIMO. To mająca 2000 lat stara japońska technika wyplatania, której można nauczyć się łatwo i szybko.Potrzebujemy do tego kółeczka, które posłuży do zaplatania ozdobnego sznurka rożnego rodzaju.
Do splatania można użyć sznurki satynowe, włóczki, pasma koralików itp.


Jak zrobić bransoletkę z kółkiem kumihimo.



Makramowy wisiorek.

Jak zrobić zaplataną bransoletkę.

Jak zrobić prosta bransoletkę.

makrama, wzory zaplatania, jak zrobić bransoletkę

Jak zrobić kulkę ze sznurka.

Jak zapleść bransoletkę, wzory makramy

Jak zrobić bransoletkę.

Jak zrobić naszyjnik, makrama.


Jak zapleść serce,wzór makrama

Makramowa biżuteria.


wzór na bransoletkę przyjaźni, makrama



Jak zrobić ciekawą spinkę do włosów.

wzory makramy

Wzory makramy


Jak zawiązać kulkę,makrama

tradycyjny warkocz.

MAKRAMA jak zrobić naszyjnik.






Jak zrobić sowę makrama


Jak zrobić bransoletkę.


Zapleciony naszyjnik.






Wzory zaplatania


























5 komentarzy:

  1. Żeby tylko człowiekowi chciało się usiąść i pleść.

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny post! tyle wzorów w jednym miejscu :) teraz tylko zebrać się i wyplatać ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. naprawde wszystko robi ogromne wrażenie po prostu super !!! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tyle znalezisk w jednym miejscu, super :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nareszcie znalazłam to czego szukałam !
    Tyle splotów w jednym miejscu :)

    OdpowiedzUsuń