środa, 25 września 2013

Jak uszyć torebkę z filcu... i nie zwariować :)

Jak wspominałam Wam w tamtym tygodniu,zamówiłam sobie filc i postanowiłam uszyć z niego torebkę.

Filc w kolorze granatowym,grubość 4 mm impregnowany z jednej strony.

Wszystko najpierw powstało w mojej głowie,potem na papierze.
Potem z papieru przerysowałam wszytko na materiał, powycinałam go, zanitowałam, wyhawtowałam, zszyłam i mam :)

Trwało to dwa dni.

Było ciężko,nie powiem, że nie.
Klnełam ostro,dobrze ,że byłam sama w domu:)
Mnóstwo rzeczy które były w mojej głowie banalne okazały się makabryczne.

Na przykład okazało się ,że ten filc impregnowany jest trochę twardszy i moja maszyna miała problem,żeby w ogóle zszyć dwie warstwy ze sobą. Wcześniej szyłam etui na telefony dla wszystkich znajomych z normalnego filcu i problemów nie było.Nitka mi się zrywała ,kiełbasiła się, dwie igły się złamały,boże myślałam,że z nerwów popluję tą maszynę.Potem jak ją ustawiłam na nowo,kombinowałam na wszystkie możliwe sposoby, to jakoś poszło.Do tego nożyczki mam tępe...wszystko się zmówiło przeciwko mnie.
Ale ja twardo nawlekałam 1125 razy tą igłę i szyłam, aż łzy mi z oczu leciały ze zmęczenia. Pomyślałam: "...albo ona,albo ja". I wygrałam :)
Tandadam :)

Mam cie ty Granatowa Franco :)





Dzisiaj była jej premiera.
Bardzo się wszystkim podoba.
Już mam zamówienie na taką samą :)
Wyszła mi za mała troszkę ,teraz uszyję sobie szarą- większą.
Ale jest leciutka i bardzo wygodna,taka moja mała pomocnica.


Sam proces projektowania i tworzenia podobał mi się bardzo.Wszystko zależało tylko ode mnie,od mojego pomysłu i potrzeb.Czułam się jak w jakimś transie normalnie.

Wiadomo,że moje opaski w zimę nie będą się sprzedawały, chciałabym zająć się czymś co będzie się sprzedawało nie tylko sezonowo.Czy tą będą torebki to się okaże. Muszę to jeszcze przećwiczyć i bardziej dopracować.Zobaczymy może coś z tego będzie. Zdradzę Wam jeszcze tylko ,że następna będzie z sercowym motywem wymyśliłam ja dziś jak czekałam na moja Lenę w domu kultury.

Ostatnio się coś rozpisuję...hehehe

Przedstawiam Moją Granatową France :)

I trochę zdjęć z procesu jej tworzenia :)


Potrzebne materiały i narzędzia.



Mój projekt. hehehe



Szablon do zaznaczenia miejsca chaftowania

Szablon i przygotowanie kieszonki.

Wszystkie wycięte elementy

Torebka z filcu.

W środku kieszonka na drobiazgi

/z przodu ozdobna kieszonka z zamkiem.

Bok torebki.


Tył torebki.




Będę wdzięczna za wszystkie opinie piszcie co się Wam podoba, a co byście zmieniły,jak Wam się nie podoba tez piszcie,potrzebuje obiektywnych opinii, bo moi znajomi zawsze mi wszystko chwalą :)
Wiecie, żeby Mi przykro nie było :)
To czekam i pozdrawiam,buziaki :*








14 komentarzy:

  1. Jak dla mnie to torebka rewelacyjna. Jest po prostu super :-) Widzę, że nitownica eksploatowana na maxa :-) Tez chciałam sobie takową kupić, ale u mnie w rosmanie już nie było i byłam strasznie zawiedziona :-(

    OdpowiedzUsuń
  2. wszystko teraz nituje :)
    super sprawa,Kaśka może poszukaj w innym Rossmannie ? bo się bardzo opłaca polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja bym schowała bardziej ten zamek z przodu, żeby nie było widać tego materiału :) ale ogólnie fajna torebka :D
    Pozdrawiam, Gosiak

    OdpowiedzUsuń
  4. Widząc zdjęcie, myślałam, że to ze sklepu torebka, nie spodziewałam się, że uszyta :p

    OdpowiedzUsuń
  5. Torba przecudnej urody!!

    OdpowiedzUsuń
  6. ja jestem nieznajomą i dlatego obiektywnie oceniam twoją pracę. Na 5+. .jestem surową jurorką. a jednak widzisz.... bardo pięknie dobrane kolory.... S U P E R . M A S Z dziewwczyno talent . Wykorzystaj go.... ja widzę Ciebie w T W O I M S K L E P I E z T W O I M I T O R E B K A M I... N A P R A W D E...... G R A T U L U J E. powodze

    OdpowiedzUsuń
  7. świetna torebka naprawde nic dodać nic ująć, mam tylko pytanie ile filcu zużyłaś na tą torebkę?

    OdpowiedzUsuń
  8. To był kawałek o wymiarach 100 cm x 50 cm ,pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Moze to glupie pytanie akle rozumiem, ze strona impregnowan filcu jest po wewnetrznej stronie torebki?

    OdpowiedzUsuń
  10. nic dziwnego ze znajomi chwalą torebka jest ekstra

    OdpowiedzUsuń